O czym warto pamiętać, zanim oddasz swój iPhone do naprawy?

Poradniki iClinica
Naprawa iphone

Urządzenia marki Apple cieszą się coraz większą popularnością i słyną z niezawodności. Należy pamiętać, że są to tylko urządzenia elektronicznie, które w każdej chwili mogą się zepsuć z różnych powodów. Zbita szybka wyświetlacza, zalanie, charczący głośnik, niesprawna bateria, problem z ładowaniem – to problemy, z jakimi najczęściej borykają się właściciele iPhone’ów i iPadów. Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest oddanie urządzenia do profesjonalnej naprawy.

Zanim przejdziemy do porad, którymi chcielibyśmy się z Wami podzielić, warto przedstawić czym jest naprawa gwarancyjna, a czym pogwarancyjna.

 

Naprawa gwarancyjna

Gwarancja produktu udzielana jest przez producenta i w przypadku produktów marki Apple wynosi ona 1 rok. Uregulowana jest kodeksem cywilnym, a tym samym producent ma pełną swobodę jeśli chodzi o wyznaczanie zakresu i długości jej obowiązywania.

Na oficjalnej stronie producenta widnieje informacja:

Ograniczona gwarancja Apple obejmuje produkt i akcesoria firmy Apple w zakresie wad fabrycznych, które wystąpią w ciągu jednego roku od daty zakupu

 

…Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń spowodowanych wypadkami lub nieautoryzowanymi modyfikacjami.

Pamiętać należy, iż z gwarancji można skorzystać na podstawie dowodu zakupu lub w ciągu roku od momentu aktywacji urządzenia nawet bez dowodu potwierdzającego zakup.

Naprawa dokonywana w ramach gwarancji jest bezpłatna, o ile urządzenie nie uległo uszkodzeniu mechanicznemu, zalaniu lub samowolną próbą naprawy.

Apple ma zbudowaną sieć autoryzowanych serwisów i punktów sprzedaży, które przyjmują urządzenia i wysyłają je na naprawę gwarancyjną. Czas od momentu zdania sprzętu, do otrzymania go po naprawie waha się pomiędzy kilkoma dniami, a 2 tygodniami.

 

Naprawa pogwarancyjna

W przypadku kiedy gwarancja się skończyła lub została utracona wskutek zalania, bądź uszkodzenia mechanicznego, najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest oddanie urządzenia do pogwarancyjnego serwisu (np. iClinica). Taka naprawa w przeciwieństwie, do naprawy w ramach gwarancji jest już usługą odpłatną, lecz zyskujemy szereg dodatkowych korzyści – głównie czas (wymiana ekranu, szybki lub większości części w naszym serwisie trwa około godziny).

 

O czym warto pamiętać oddając telefon do serwisu?

  1. Wybierasz naprawę gwarancyjną Twój telefon musi być aktywowany lub musisz posiadać dowód zakupu urządzenia. W przypadku naprawy pogwarancyjnej dowód zakupu i karta gwarancyjna jest zbędna.
  2. Oddawanie urządzenia z oryginalnym pudełkiem niestety jest najlepszym pomysłem. Wyjęcie części elementów z pudełka powoduje, że telefon w środku „lata” i odbija się od ścianek. Ponadto takich opakowań na serwisie jest wiele, wyglądają tak samo i łatwo o zapodzianie się go. To samo tyczy się dodatkowych akcesoriów ładowarki, czy tez słuchawek. Są to elementy zbędne do zdiagnozowania usterki, a utrudniają pracę serwisu i narażają na niebezpieczeństwo.
  3. Autoryzowane serwisy czyszczą zawartość Twojego telefonu, więc jeśli chcesz zachować jakieś pliki, warto zrobić kopię zapasową do iCloud lub zapisać ją na swoim komputerze poprzez iTunes. Jeśli korzystasz z usług serwisu pogwarancyjnego, zapytaj się jak wygląda to u nich, np. nasz serwis nie ingeruje w żaden sposób w pliki Klientów i nie ma żadnego ryzyka ich utracenia.
  4. Jeśli zawartość telefonu nie jest czyszczona, to koniecznie podaj kod odblokowujący. Jest to niezbędne do przetestowania telefonu zarówno przed jak i po naprawie oraz udzielenie gwarancji na wykonywaną usługę. Chyba nie chcesz odebrać niesprawnego urządzenia? 😉
  5. Pamiętaj o wyciągnięciu karty SIM.
  6. Jeśli wysyłasz urządzenie do serwisu Apple w innym mieście postaraj się ubezpieczyć przesyłkę. Wybierając usługi poprzez brokera kurierskiego, np. furgonetka.pl, jest tylko dodatkowe 2 zł, a w przypadku uszkodzenia w transporcie może uchronić przed stratą nawet kilku tysięcy. Wszystkie zlecenia wysyłane przez naszego darmowego kuriera są ubezpieczone do 3000 zł!

Tak przygotowane urządzenie możesz spokojnie przekazać profesjonalistom, którzy zdiagnozują i usuną usterkę. Postępując w ten sposób ułatwisz pracę serwisu, a także maksymalnie zabezpieczysz własne interesy. Przy okazji chcielibyśmy zachęcić także do skorzystania z naszego serwisu w punktach obsługi (zobacz nasze serwisy) lub za pomocą formularza na stronie z opcją bezpłatnego kuriera!

Co należy zrobić przed przyniesieniem iPhone’a do serwisu?

Zanim zaniesiesz iPhone’a do serwisu, pamiętaj o wykonaniu poniższych kroków, które znacząco ułatwią i przyspieszą cały proces naprawy urządzenia. Oto one:

  • Utwórz backup iPhone’a.

  • Jeśli naprawy wymaga bateria, w chwili dostarczenia iPhone’a do serwisu powinna być ona naładowana do poziomu max. 30%.

  • Niektóre serwisy (szczególnie te autoryzowane), mogą od Ciebie wymagać dowodu zakupu. Przed przyniesieniem iPhone’a do naprawy, dowiedz się, czy taki dokument będzie potrzebny.

  • Przygotuj hasło do konta Apple ID. Przy niektórych naprawach hasło to jest wymagane do wymazania danych z urządzenia, a także do wyłączenia usługi Znajdź mój iPhone.

Zastosowanie się do tych zaleceń pozwoli na szybkie i sprawne przeprowadzenie serwisu iPhone’a. Unikniesz dzięki temu opóźnień, a także ryzyka związanego z utratą ważnych danych z telefonu.

Karta SIM, ładowarka, słuchawki – czy trzeba je przynosić do serwisu?

Nie ma konieczności przynoszenia karty SIM, ładowarki czy słuchawek do serwisu razem ze swoim smartfonem. Chyba że któreś z akcesoriów również wymaga naprawy, w takim wypadku również weź je ze sobą. Przed przyniesieniem iPhone’a do serwisu warto zdjąć z niego także osłony ekranu czy etui, a także wszelkie inne gadżety, które mogłyby utrudnić naprawę urządzenia.

Dlaczego przed naprawą iPhone’a warto utworzyć kopię zapasową?

Jeśli tylko wymagający naprawy iPhone działa i da się go uruchomić, przed przyniesieniem go do serwisu warto wykonać kopię zapasową. Dlaczego? Otóż ze względu na to, że serwisy często wykonują całkowite czyszczenie zawartości smartfona. Jeśli więc zawczasu nie zrobisz backupu, możesz stracić wszystkie ważne dane (zdjęcia, wideo itp.). Tak naprawdę kopie zapasowe warto wykonywać systematycznie, by mieć pewność, że wszystkie istotne dla Ciebie materiały masz zabezpieczone na więcej niż jednym urządzeniu i nie stracisz ich podczas nagłej awarii telefonu.

Jeśli jednak dane nie będą usuwane z iPhone’a podczas naprawy, przekaż serwisowi kod odblokowujący smartfon lub usuń blokadę aktywacji. Dzięki temu specjaliści w serwisie będą mogli z łatwością przetestować urządzenie po naprawie. Natomiast w przypadku, gdy Twój iPhone jest połączony z zegarkiem Apple Watch czy jakimkolwiek innym urządzeniem Apple, przed oddaniem telefonu do serwisu, rozłącz te urządzenia.

Prześlij komentarz

Twoja ocena

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Konsultant online