Blog
iClinicaPath BlogPath ApplePath Apple w końcu to przyznało – zeszłoroczne iPhone’y nie sprzedają się najlepiej

Apple w końcu to przyznało – zeszłoroczne iPhone’y nie sprzedają się najlepiej

Wczoraj Apple wydało oficjalne oświadczenie w formie listu Tima Cooka adresowanego do inwestorów, z którego możemy się dowiedzieć, że przewidywane przychody za ostatni kwartał 2018 zostały obniżone o około 7,5 %. Zakładana liczba wynosiła 89-93 miliardy dolarów i spadła do 84 miliardów dolarów. Głównym powodem jest nie najlepsza sprzedaż nowych iPhone’ów.

 

List Tima Cooka

 

Aktualny szef giganta z Cupertino w swoim liście wylicza główne czynniki odpowiedzialne za gorsze przychody. Są to:

  • silny dolar w 2018 roku, przez co produkty Apple były droższe w walutach lokalnych,
  • ograniczenia w produkcji powodujące spadek dostępności niektórych sprzętów na rynku. Wiemy, że problemy dotyczyły w głównej mierze iPadów Pro, MacBooka Air, Apple Watcha Series 4 oraz AirPodsów,
  • pogorszenie się koniunktury na rynkach rozwijających ze szczególnym uwzględnieniem Chin – tam w trzecim kwartale 2018 roku został zanotowany najniższy wzrost gospodarczy od 25 lat,
  • gorsza niż zakładano sprzedaż nowych iPhone’ów.

 

Nad tym ostatnim punktem Tim Cook pochylił się nieco bardziej szczegółowo i podał powody takiego obrotu spraw:

  •  w Chinach słabsza sprzedaż spowodowana przede wszystkim wspomnianym już pogorszeniem koniunktury oraz wojną handlową, która wybuchła na linii USA – Chiny,
  •  na innych rynkach rozwijających się sprzedaż także zmniejszyła się przez słabszą koniunkturę,
  •  program tańszej wymiany baterii w starszych iPhone’ach, które wydłużyło ich żywotność.

Rok 2019 to jednak nie tylko słabsza sprzedaż

 

iPhone Xr, iPhone Xs oraz iPhone Xs Max I fakt, że sprzedają się gorzej niż zakładano to na pewno cios dla Apple, ale rok ten obfitował także w pozytywy:

– rekordowe zwiększenie się bazy użytkowników sprzętów Apple – ponad 100 milionów,

– rekord przychodów z usług (dotyczy wszystkich regionów geograficznych), z urządzeń ubieralnych (o prawie 50%) oraz Maców,

– wzrost sprzedaży iPadów w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim,

– rekordy sprzedaży w części krajów rozwijających się, między innymi w Meksyku, Malezji, Wietnamie czy chociażby Polsce.

 


Podobne artykuły
Ekrany OLED Apple
Ekrany OLED w urządzeniach iPhone
OLED, QLED, MiniLED, LCD – to wszystko rodzaje matrycy odpowiadającej za generowanie obrazu na ekranie. Choć na pierwszy rzut oka te terminy wydają się bardzo enigmatyczne, warto poświęcić im odrobinę więcej uwagi. Dzięki temu staniesz się bardziej świadomym klientem i będziesz w stanie ocenić potencjał sprzętu przy okazji kolejnych zakupów. W przypadku produktów Apple często … Czytaj dalej Ekrany OLED w urządzeniach iPhone
Path
Apple Vision Pro
Apple Vision Pro – czym jest i na czym polega?
Amerykański producent zanotował bardzo mocny początek roku. Po upływie kilku miesięcy od oficjalnej zapowiedzi ukazały się w końcu gogle Apple Vision Pro. W drugiej połowie stycznia klienci ze Stanów Zjednoczonych otrzymali możliwość składania zamówień, a już 2 lutego pierwsi szczęśliwcy odebrali wyczekiwane przesyłki. Z pozoru mogłoby się wydawać, że to tylko kolejne okulary VR, których przecież … Czytaj dalej Apple Vision Pro – czym jest i na czym polega?
Path
Apple GPT
Apple GPT – czyli sztuczna inteligencja na iOS
Ostatni rok upływał pod znakiem dynamicznego rozwoju sztucznej inteligencji. Z całą pewnością ta tendencja będzie się utrzymywać przez dłuższy czas. W 2024 roku można spodziewać się jeszcze większej dawki innowacji w tej dziedzinie. Dotychczasowe doświadczenia wyraźnie dowodzą już, że nie ma sztucznej inteligencji do wszystkiego. Powstają rozwiązania stworzone z myślą o konkretnym zakresie funkcjonalności. Jedne … Czytaj dalej Apple GPT – czyli sztuczna inteligencja na iOS
Path

Dodaj komentarz

Twoja ocena

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola oznaczone * są obowiązkowe.

Konsultant online