Zostały ogłoszone wyniki finansowe firmy Apple za pierwszy kwartał 2019 roku. Okazuje się, że sprzedaż iPhone’ów oraz Maców spadła, odnotowano za to wzrost w segmencie iPadów, usług oraz urządzeń ubieralnych.
Apple w 2019
Przychody giganta z Cupertino w pierwszym kwartale tego roku wniosły ok. 58 miliardów dolarów, o jest spadkiem o 4,6 procenta w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim.
Jeśli chodzi o zarobek „na czysto” firmy to jest to suma ok. 11,5 miliarda dolarów, co jest spadkiem o 16% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2018 roku.
Gdy spadek rozbierzemy na czynniki pierwsze to zauważymy, że spadek dotknął przede wszystkim sprzedaży iPhone’ów – mniej o 17%. Na drugim miejscu są komputery Mac, które zanotowały pogorszenie sprzedaży na poziomie 5%.
Sytuację próbowały uratować iPady, których sprzedaż wzrosła o aż 22%. Jeszcze lepiej było z urządzeniami ubieralnymi oraz akcesoriami, które zanotowały wzrost sprzedaży na poziomie 30%. Usługi także są na plusie względem roku poprzedniego – tutaj wzrost osiągnął pułap 16%.
Jeśli chodzi o usługi to przychody z nich były największe w historii firmy Apple i wyniosły aż 11,5 miliarda dolarów.
W Sieci jest grafika, która pokazuje, jak wyglądały przychody z podziałem na sprzęty i usługi:
Od roku poprzedniego gigant z Cupertino nie podaje już konkretnych liczb, jeśli chodzi o sprzedaż urządzeń – nie poznamy więc szczegółowej liczby podającej ilość sprzedanych sztuk urządzeń.
Podano nam także lakoniczną informację o tym, że baza użytkowników iPhone’ów, iPadów oraz Maców była najwyższa w historii – jednak nie poznaliśmy dokładnej liczby.
Z innej grafiki możemy dowiedzie się, jak rozkładała się sprzedaż urządzeń Apple za względu na region świata.
Zobaczymy, jak będą wyglądały kolejne miesiące w wykonaniu Apple. Początek nie jest pewnie wymarzony, ale firma na pewno daleka jest od martwienia się tymi liczbami.