Udział iPada w rynku tabletów wzrasta

We wtorek 1 maja Apple upubliczniło dane mówiące o sprzedaży ich produktów w minionym kwartale. W raporcie znalazło się także miejsce dla iPadów, których w tym okresie rozeszło się 9,1 miliona sztuk. Jest to zdecydowany wzrost udziału tego sprzętu w rynku tabletów, jak i najwyższy wynik Apple w tym segmencie od roku 2014.
Co mówią liczby?
Zdaniem analityków z firmy IDC sprzedaż 9,1 miliona iPadów powoduje, że Apple zanotowało udział w rynku na poziomie 28,8 %. Jest to wzrost o prawie 4-ry punkty procentowe w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim.
Jak kształtował się udział iPada w rynku tabletów w latach poprzednich?:
- 2013: 40,2%
- 2014: 32,7%
- 2015: 26,8%
- 2016: 25,9%
- 2017: 24,9%
- 2018: 28,8%
Widać, że rzeczywiście udział iPada wzrósł w porównaniu z latami poprzednimi, choć nie ma mowy o pobiciu wyników z 2014 roku, nie mówiąc już o roku 2013. Co ciekawe – iPad od premiery swojego pierwszego modelu jest cały czas najpopularniejszym urządzeniem tego typu na rynku.
Firma z Cupertino zahamowała spadek udziałów i nawet udało się jej nieco go zwiększyć poprzez zainteresowanie na nowo klientów swoimi rozwiązaniami w segmencie tabletów. Ale trzeba mieć na uwadze fakt, że rynek ten sukcesywnie się kurczy, więc poprawa wyników Apple tak naprawdę niewiele tutaj znaczy.
Ale sytuacja, jeśli chodzi o tablety z logiem nadgryzionego jabłka powinny ulec dalszym poprawom. W marcu pojawił się iPad 6-tej generacji, który został bardzo ciepło przyjęty przez branżę oraz użytkowników za swój stosunek ceny do jakości. A w tym roku pojawić się ma jeszcze nowy iPad Pro.
Czas pokaże, czy udział Apple w kurczącym się rynku tabletów się zwiększy. Kto wie, może ofensywa sprzętowa amerykańskiego giganta nieco ożywi ten segment?