Udział iPada w rynku tabletów wzrasta

iPad iClinica
ipad 2018

We wtorek 1 maja Apple upubliczniło dane mówiące o sprzedaży ich produktów w minionym kwartale. W raporcie znalazło się także miejsce dla iPadów, których w tym okresie rozeszło się 9,1 miliona sztuk. Jest to zdecydowany wzrost udziału tego sprzętu w rynku tabletów, jak i najwyższy wynik Apple w tym segmencie od roku 2014.

 

Co mówią liczby?

 

Zdaniem analityków z firmy IDC sprzedaż 9,1 miliona iPadów powoduje, że Apple zanotowało udział w rynku na poziomie 28,8 %. Jest to wzrost o prawie 4-ry punkty procentowe w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim.

Jak kształtował się udział iPada w rynku tabletów w latach poprzednich?:

  • 2013: 40,2%
  • 2014: 32,7%
  • 2015: 26,8%
  • 2016: 25,9%
  • 2017: 24,9%
  • 2018: 28,8%

 

ipad

 

Widać, że rzeczywiście udział iPada wzrósł w porównaniu z latami poprzednimi, choć nie ma mowy o pobiciu wyników z 2014 roku, nie mówiąc już o roku 2013. Co ciekawe – iPad od premiery swojego pierwszego modelu jest cały czas najpopularniejszym urządzeniem tego typu na rynku.

Firma z Cupertino zahamowała spadek udziałów i nawet udało się jej nieco go zwiększyć poprzez zainteresowanie na nowo klientów swoimi rozwiązaniami w segmencie tabletów. Ale trzeba mieć na uwadze fakt, że rynek ten sukcesywnie się kurczy, więc poprawa wyników Apple tak naprawdę niewiele tutaj znaczy.

Ale sytuacja, jeśli chodzi o tablety z logiem nadgryzionego jabłka powinny ulec dalszym poprawom. W marcu pojawił się iPad 6-tej generacji, który został bardzo ciepło przyjęty przez branżę oraz użytkowników za swój stosunek ceny do jakości. A w tym roku pojawić się ma jeszcze nowy iPad Pro.

Czas pokaże, czy udział Apple w kurczącym się rynku tabletów się zwiększy. Kto wie, może ofensywa sprzętowa amerykańskiego giganta nieco ożywi ten segment?

Prześlij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Konsultant online