Podczas swojej pierwszej w tym roku konferencji, gigant z Cupertino zaprezentował między innymi swoją nową usługę – płatny serwis z czasopismami, czyli Apple News+. Jak dokładnie będzie wyglądać platforma newsowa od Apple?
Apple News+
Nowa wersja platformy jest w zasadzie przedłużeniem i poprawą już istniejącej, czyli Apple News. Plusik w nazwie wprowadza do oferty serwisu jeden pokaźny dodatek – możliwość przeglądania czasopism na naszych urządzeniach z logo nadgryzionego jabłka.
Ten serwis Apple zaprezentowało jako pierwszy podczas swojej konferencji. W Apple News+ ma być dostępnych ponad 300 czasopism oraz branżowych magazynów. Wśród nich znaleźć się mają między innymi: Vogue, Fast Company, Popular Science, National Geographic, Times, czy The Wall Street Journal.
Cały serwis zostanie podzielony na sekcje na wzór tego, jak dzieje się to chociażby w AppStore. Będą kategorie, takie jak: „Trending Stories”, „Top Stories” czy „Dla Ciebie”. Oprócz tego pojawi się także podział ze względu na branże: sport, biznes, czy nauka.
Ciekawym dodatkiem będzie funkcja Live Covers – czyli okładki magazynów działające na zasadzie znanej nam z Live Photos – pokazane będą w formie krótkich filmików.
Padły także ważne stwierdzenia z perspektywy bezpieczeństwa użytkownika. Apple twierdzi, że aplikacja nie sprawdza ani nie śledzi tego, co czytamy. Informacje te także nie trafiają do reklamodawców, co ma czynić korzystanie z platformy całkowicie prywatnym.
Początkowo Apple News+ trafi tylko do Stanów Zjednoczonych oraz Kanady i kosztować będzie 9,99 dolarów za miesiąc subskrypcji, którą darmowo będzie można dzielić z rodziną. Na inne rynki, jak Europa czy Australia aplikacja trafi jesienią tego roku. W Europie pierwszym krajem będzie Wielka Brytania.
Niestety, póki co, nic nie wiadomo na temat ewentualnego startu platformy w Polsce.