Jakich napraw nie obejmuje gwarancja iPhone?

iPhone Jakub Nowak
iPhone zbita szybka

Zakup sprzętu elektronicznego wiąże się ze sporą dawką pozytywnych emocji. Podczas odkrywania możliwości nowego nabytku nikt nie spodziewa się, że wkrótce może dojść do awarii, która utrudni albo całkowicie uniemożliwi korzystanie z urządzenia. Z drugiej strony w razie potrzeby pozostaje jeszcze gwarancja zapewniająca komfort psychiczny. W końcu jeśli coś się stanie to przecież można poprosić o darmową naprawę bądź wymianę. Owszem, można, ale nie zawsze się to udaje. Czasem skorzystanie z ochrony oferowanej przez Apple okaże się niemożliwe.

Jakie usługi masz do dyspozycji w ramach standardowej gwarancji Apple na iPhone?

Większość użytkowników korzysta z domyślnej formy gwarancji trwającej przez rok od zakupu urządzenia. W tym pakiecie nie ponosisz dodatkowych opłat. Wszelkie roszczenia możesz zgłosić telefonicznie, a także osobiście w oddziale stacjonarnym Apple Retail Store albo u autoryzowanego dostawcy usług Apple.

W ramach naprawy bądź wymiany sprzętu możesz skorzystać z usług serwisu stacjonarnego lub zdecydować się na realizację w formie wysyłkowej. Poza tym przysługuje Ci prawo do skorzystania z gwarancji poza krajem zakupu. Przez 90 dni od nabycia urządzenia masz też do dyspozycji telefoniczne wsparcie techniczne.

Jak sprawdzić gwarancję iPhone?

Do zweryfikowania terminu ważności swojej ochrony gwarancyjnej będziesz potrzebować numeru seryjnego smartfona. Możesz go znaleźć w następujący sposób:

  1. Otwórz aplikację Ustawienia.
  2. Przejdź do sekcji Ogólne.
  3. Stuknij pozycję To urządzenie.
  4. Numer seryjny będzie wyświetlony pod nazwą i numerem modelu.

Jeżeli chwilowo nie jesteś w stanie uruchomić urządzenia, możesz odszukać numer seryjny na pudełku. Będzie on umieszczony na spodnie kartonu w sekcji z kodami kreskowymi. Numer seryjny znajduje się przy pozycji „Serial No.”.

Po sprawdzeniu numeru seryjnego wejdź na tę stronę. Następnie postępuj wedle instrukcji wyświetlonych na ekranie.

Kiedy nie będziesz w stanie skorzystać z gwarancji Apple?

Producent odmówi darmowej naprawy bądź wymiany urządzenia jeżeli okaże się, że usterka powstała na skutek niewłaściwego korzystania sprzętu bądź wypadku wynikającego z nieostrożności użytkownika. Negatywnej odpowiedzi możesz spodziewać się w następujących okolicznościach:

  • Korzystano z nieoryginalnych akcesoriów.
  • Uszkodzenia mechaniczne powstały w wyniku upadku, uderzenia bądź innej kolizji.
  • Wykonywano naprawy w nieautoryzowanych serwisach podczas trwania gwarancji.
  • Doszło do zużycia baterii albo innych materiałów, które z natury mają wyraźnie ograniczoną żywotność.
  • Urządzenie nie jest oryginalne bądź zostało skradzione.
  • Użytkownik przekroczył swoje uprawnienia do ingerowania w oprogramowanie bądź wewnętrzne komponenty sprzętu.

Gdzie szukać wsparcia, gdy nie możesz skorzystać z gwarancji?

Jeżeli nie możesz już powołać się na gwarancję producenta, najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z pomocy serwisu pogwarancyjnego. Tutaj znajdziesz listę napraw wykonywanych przez pracowników iClinica. Jeśli na liście brakuje awarii, która wystąpiła w Twoim przypadku, skontaktuj się z nami. Prawdopodobnie będziemy w stanie znaleźć stosowne rozwiązanie.

Usługę możesz zrealizować całkowicie zdalnie poprzez naprawę wysyłkową. W tym celu należy wypełnić wymagane do formularza na naszej stronie internetowej. W umówionym terminie odwiedzi Cię kurier, który dostarczy zepsuty smartfon do serwisu iClinica. Po pomyślnym zakończeniu naprawy urządzenie zostanie odesłane pod Twój adres. Wszystkie koszty doręczenia pozostają po naszej stronie.

Możesz też odwiedzić osobiście jeden z naszych salonów stacjonarnych. Obecnie posiadamy serwisy w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Bydgoszczy. Na miejscu pracownik udzieli Ci szczegółowych odpowiedzi na wszystkie pytania.

iPhone naprawiony

Prześlij komentarz

Twoja ocena

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Konsultant online