Czy gwarancja jest jeszcze ważna? iPhone, iPad, MacBook

Może się zdarzyć, że z ciekawości pragniemy sprawdzić, czy nasze urządzenie jest jeszcze na gwarancji. Niestety częściej może się zdarzyć, że sprzęt nagle odmawia posłuszeństwa i w ogromnym stresie poszukujemy informacji, czy nasze urządzenie podlega jeszcze gwarancji producenta. W przypadku produktów od firmy Apple sprawdzenie tej kwestii nie jest niczym trudnym. Potrzebujemy tylko numery seryjnego lub numeru IMEI.
iPhone/iPad
W tych urządzeniach numer IMEI może być widoczny na kieszeni od karty SIM lub/i dole tylnej obudowy. Natomiast jeśli nie widnieje on w wymienionych miejscach, można zawsze sprawdzić to w ustawieniach. W tym celu prosimy:
- Wejść w zakładkę “Ustawienia”
- Następnie kliknąć “Ogólne”
- Przejść do opcji “To urządzenie”
To właśnie tutaj znajduje się między innymi informacja o numerze seryjnym naszego sprzętu.
MacBook
Żeby znaleźć numer seryjny tego urządzenia musimy zrobić podobnie jak w powyższym wypadku. Może on się znajdywać na spodzie naszego urządzenia. Jeżeli informacja ta była nieczytelna, to możemy to także sprawdzić z poziomu systemu.
Wówczas wystarczy, że klikniemy na pasku menu na jabłko, a potem wybierzemy “Ten Mac”. Otworzy się małe okienko i gdy klikniemy na szary napis z wersją systemu, wówczas wyświetli nam się numer seryjny.
W przypadku posiadania komputera Mac z systemem OS X Yosemite nie trzeba klikać w wersję systemu, informacja o numerze jest podana od razu, gdy wejdziemy w opcję “Ten Mac”.
Jak sprawdzić gwarancję?
Gdy posiadamy już jeden z numerów, wówczas swoje kroki musimy skierować na checkcoverage.apple.com która jest stroną wsparcia firmy Apple. Tam po wklejeniu naszego numeru możemy sprawdzić, czy przysługuje nam jeszcze gwarancja. Oprócz tego jest tam także informacja, czy przysługuje nam jeszcze darmowe wsparcie telefoniczne oraz dostępna jest opcja, by wykupić rozszerzoną gwarancję.