Co zrobić, gdy iPad bądź iPhone nie łączy się z Wi-Fi?

Bez kategorii,iPad,iPhone Jakub Nowak

Wiele aplikacji i narzędzi działających w środowisku iOS wymaga dostępu do internetu. Ba, przede wszystkim użytkownikom trudno już obejść się bez internetu! To sprawia, że kontakt z siecią jest utrzymywany niemal przez cały czas. Połączenie można nawiązać na dwa sposoby. Albo polegasz na transferze danych w ramach umowy z operatorem sieci komórkowej, albo korzystasz z Wi-Fi. Jeśli przebywasz w domu, lepiej wybrać tę drugą opcję. Dzięki temu zaoszczędzisz dane zgromadzone w swoim pakiecie internetu mobilnego.

Jak połączyć się z Wi-Fi?

  1. Otwórz ustawienia, a następnie wejdź w sekcję Wi-Fi.
  2. Na samej górze listy aktywuj usługę Wi-Fi. To samo możesz zrobić też w centrum sterowania iPhone. W tym celu przeciągnij palcem od prawego górnego rogu ekranu w dół. Wi-Fi to symbol zaznaczony niebieskim kolorem na poniższym zrzucie ekranu.

iphone wifi

  1. Na liście pojawią się wszystkie sieci dostępne w Twojej okolicy.
  2. Wybierz swoją sieć i wpisz hasło. Dane dostępowe często znajdują się na etykiecie przyklejonej do routera.
  3. Po stuknięciu w wybraną sieć znajdziesz jeszcze opcję „Przyłączaj automatycznie”. Po zaznaczeniu połączenie będzie nawiązywane od razu, gdy tylko znajdziesz się w zasięgu sieci.

iphone wifi

Co zrobić, gdy pojawia się problem z Wi-Fi?

Sieci bezprzewodowe bywają kłopotliwe. Zdarza się, że na Twoim iPad bądź iPhone nie działa Wi-Fi. Wówczas sytuacja jest dość jednoznaczna, ale bywają też mniej oczywiste przypadki. Czasem iPad i iPhone łączy się z Wi-Fi, ale nie ma internetu. Istnieje szereg przydatnych metod, z których możesz skorzystać, gdy występują zakłócenia albo w ogóle nie jesteś w stanie połączyć się z siecią. Jak naprawić Wi-Fi iPhone lub iPad?

Miękki reset routera

Odłącz kabel zasilający od gniazda. Odczekaj kilkanaście sekund, a następnie podłącz przewód ponownie.

Twardy reset routera

Na taki krok zdecyduj się jednak dopiero, gdy masz pewność, że iPad lub iPhone działa bez zarzutów, a źródłem problemu jest internet. Na routerze powinna znajdować się naklejka, na której znajdziesz specyfikację urządzenia. Sprawdź nazwę modelu i wyszukaj instrukcję przedstawiającą przebieg twardego resetu krok po kroku. W międzyczasie warto też skontaktować się z dostawcą internetu.

Restart iPhone’a/iPada

Przy okazji nie zaszkodzi też ponowne uruchomienie urządzenia. Czasem wystarczy restart, by wszystko wróciło do normy.

Przetestuj inne urządzenie

Jeżeli masz taką możliwość, sprawdź czy podobne komplikacje występują też na innym sprzęcie. Jeżeli bez problemu udało się nawiązać połączenie, prawdopodobnie winowajcą jest iPhone albo iPad, a nie internet.

Zapomnij sieć

Kolejnym sposobem jest dodanie sieci od nowa. W tym celu otwórz ustawienia Wi-Fi iPhone bądź iPad. Wówczas stuknij w swoją sieć, a następnie wybierz opcję „Zapomnij sieć”. Później przyłącz się ponownie. Dzięki temu jesteś w stanie odświeżyć ustawienia połączenia.

Wyzeruj ustawienia sieciowe

Jeżeli powyższe metody nie przyniosły zamierzonych rezultatów, możesz wyzerować ustawienia sieciowe. Pamiętaj jednak, by decydować się na takie rozwiązanie dopiero w ostateczności. Skorzystanie z tej opcji sprawi, że wszystkie dotychczasowe ustawienia sieciowe zostaną skasowane. iPad i iPhone będą wymagać ponownej konfiguracji w tym zakresie. W celu wyzerowania ustawień sieciowych wykonaj następujące działania:

  1. Wejdź w ustawienia.
  2. Otwórz sekcję „Ogólne”.
  3. Przejdź do opcji „Przenieś zawartość lub wyzeruj”.
  4. Wybierz „Wyzeruj”.
  5. Zaznacz „Ustawienia sieciowe”.

iphone wyzeruj ustawienia sieciowe

Gdzie szukać pomocy jeśli nadal masz problem z Wi-Fi iPhone/iPad?

Jeżeli Twoje urządzenie nadal jest objęte gwarancją, skontaktuj się z producentem. Następnie postępuj według otrzymanych wytycznych. Jeśli jednak nie posiadasz już gwarancji, skorzystaj z naszego wsparcia. Prawdopodobnie nie obejdzie się bez sprawdzenia sprzętu w serwisie Apple. Proponujemy skorzystanie z naprawy wysyłkowej. Dzięki temu nie musisz nawet wychodzić z domu. Poza tym czekamy też na Ciebie w salonach stacjonarnych. Znajdziesz nas w Poznaniu, Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Bydgoszczy. Przed wizytą sugerujemy zarezerwowanie terminu za pośrednictwem naszej strony internetowej.

Prześlij komentarz

Twoja ocena

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Konsultant online