Apple z kolejnymi rekordami sprzedaży, jednak nie w segmencie smartfonów

Apple iClinica
apple 2019

Amerykańska firma Apple ogłosiła swoje oficjalne wyniki sprzedaży za drugi kalendarzowy kwartał roku 2019. Przychody korporacji wyniosły dokładnie 53,8 miliarda dolarów amerykańskich, co znaczy, że odnotowano wzrost o 1% względem analogicznego okresu w roku poprzednim. Te liczby powodują, że kwartał ten był najlepszym drugim kwartałem roku w całej historii firmy.

 

Apple 2019 liczby

 

Rekordowy kwartał Apple zawdzięcza w głównej mierze wzrostowi przychodów w sektorze usług, który również okazał się najlepszy w historii firmy. Oprócz tego wzrostem sprzedaży pochwalić się mogą urządzenia ubierana, jak Beats, AirPods czy Apple Warch. Ponadto nieźle sprzedawały się Maci oraz iPady.

Natomiast gorzej jest w segmencie związanym ze sprzedażą iPhone’ów, których sprzedaż spadła o 12% względem analogicznego okresu w 2018 roku.

Tim Cook podczas rozmów z akcjonariuszami i analitykami wskazywał, że trend związany ze spadkiem sprzedaży iPhone’ów zaczął wyhamowywać i firma z optymizmem patrzy w przyszłość i widzi potencjał do wzrostu sprzedaży w najbliższych miesiącach. Wiąże się to ze wzrostem bazy użytkowników iPhone’ów. Według nieoficjalnych szacunków w bazie użytkowników jest teraz ponad 950 milionów osób.

Z jednej strony spory spadek sprzedaży iPhone’ów i znaczący wzrost w innych segmentach doprowadziły do tego, iż po raz pierwszy od siedmiu lat przychody ze sprzedaży iPhone’ów stanowiły mniej niż 50% przychodu całej firmy.

 

apple sprzedaz 2019

 

Jak dokładnie procentowo wygląda podział sprzedaży w każdym z segmentów Apple:

  • iPhone – 26 miliardów (-12%)
  • iPad – 5 miliardów (+8%)
  • Mac – 5,8 miliarda (+11%)
  • Akcesoria – 5,5 miliarda (+48%)
  • Usługi – 11,5 miliarda (+13%)

 

Sprzedaż z podziałem na regiony:

 

apple sprzedaz regiony

 

Na zakończenie warto podkreślić, iż w poprzednim kwartale marża Apple wyniosła 37,6%, co powoduje zauważalny, delikatny spadek, gdyż rok temu wynosiła ona 38,3%.

 

Prześlij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Konsultant online