Apple z kolejnymi rekordami sprzedaży, jednak nie w segmencie smartfonów

Amerykańska firma Apple ogłosiła swoje oficjalne wyniki sprzedaży za drugi kalendarzowy kwartał roku 2019. Przychody korporacji wyniosły dokładnie 53,8 miliarda dolarów amerykańskich, co znaczy, że odnotowano wzrost o 1% względem analogicznego okresu w roku poprzednim. Te liczby powodują, że kwartał ten był najlepszym drugim kwartałem roku w całej historii firmy.
Apple 2019 liczby
Rekordowy kwartał Apple zawdzięcza w głównej mierze wzrostowi przychodów w sektorze usług, który również okazał się najlepszy w historii firmy. Oprócz tego wzrostem sprzedaży pochwalić się mogą urządzenia ubierana, jak Beats, AirPods czy Apple Watch. Ponadto nieźle sprzedawały się Maci oraz iPady.
Natomiast gorzej jest w segmencie związanym ze sprzedażą iPhone’ów, których sprzedaż spadła o 12% względem analogicznego okresu w 2018 roku.
Tim Cook podczas rozmów z akcjonariuszami i analitykami wskazywał, że trend związany ze spadkiem sprzedaży iPhone’ów zaczął wyhamowywać i firma z optymizmem patrzy w przyszłość i widzi potencjał do wzrostu sprzedaży w najbliższych miesiącach. Wiąże się to ze wzrostem bazy użytkowników iPhone’ów. Według nieoficjalnych szacunków w bazie użytkowników jest teraz ponad 950 milionów osób.
Z jednej strony spory spadek sprzedaży iPhone’ów i znaczący wzrost w innych segmentach doprowadziły do tego, iż po raz pierwszy od siedmiu lat przychody ze sprzedaży iPhone’ów stanowiły mniej niż 50% przychodu całej firmy.
Jak dokładnie procentowo wygląda podział sprzedaży w każdym z segmentów Apple:
- iPhone – 26 miliardów (-12%)
- iPad – 5 miliardów (+8%)
- Mac – 5,8 miliarda (+11%)
- Akcesoria – 5,5 miliarda (+48%)
- Usługi – 11,5 miliarda (+13%)
Sprzedaż z podziałem na regiony:
Na zakończenie warto podkreślić, iż w poprzednim kwartale marża Apple wyniosła 37,6%, co powoduje zauważalny, delikatny spadek, gdyż rok temu wynosiła ona 38,3%.