Apple Watch zadomowił się na fotelu lidera

Analitycy ostatnio zalewają nas ilością podsumowań sprzedaży w wielu segmentach rynków nowych technologii. Chodzi o drugi kwartał 2019 roku i tym razem dowiedzieliśmy się, jak wygląda sytuacja na rynku smart watchy. Okazuje się, że tam niepodzielnie rządzi Apple Watch, który zanotował wysokie wzrosty.
Apple Watch 2019
Liczby, które osiągnął Apple Watch w drugim kwartale tego roku są naprawdę bardzo dobre dla giganta z Cupertino. W porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim, Apple Watche uzyskały wzrost sprzedaży na poziomie 50%, co dało im aż 46% w globalnym ujęciu całego rynku.
Analitycy ze Strategy Analytics wzięli na warsztat właśnie ten rynek. Opracowali oni dokładny raport dotyczący smartwatchy w drugim kwartale tego roku. W ich ujęciu Apple jawi nam się, jako zdecydowanie największy gracz, które niemal zmonopolizował ten rynek.
Z raportu wynika, iż w okresie, o którym mowa, Apple sprzedało blisko 5,7 mliona swoich zegarków, co oznacza wzrost sprzedaży o 50% w porównaniu z rokiem poprzednim! Daje to wzrost w udziale rynku Apple z 44,4% w roku ubiegłym do 46,4% w roku 2019.
W drugim kwartale 2019 roku na całym globie sprzedało się blisko 12,3 miliona urządzeń, co również jest sporym wzrostem w porównaniu do roku poprzedniego. W ubiegłym, 2018 roku sprzedało się 8,6 miliona smartwatchy.
Gdy ujmiemy rynek w odniesieniu do konkurencji Apple, to widzimy, że drugie miejsce na podium zajęła koreańska firma Samsung, która sprzedała około 2 miliony sztuk swoich zegarków, co daje nam wynik niemal trzy razy mniejszy niż ten, który osiągnęła firma z Cupertino.
Trzecia lokata należy do firmy FitBit, która w tym okresie sprzedała 1,2 miliona sztuk swoich urządzeń. Reszta producentów w sumie sprzedała razem 3,4 miliona sztuk. Jak widać, dysproporcje są znaczące.
Jak zatem widać Apple Watch 4 sprzedaje się cały czas, jak świeże bułeczki, a w obwodzie mamy już przecież Apple Watch 5, który zadebiutuje na rynku już jesienią. Trzeba przyznać, że niewiele jest rynków na których jeden producent ma aż tak znaczącą przewagę nad swoimi konkurentami.