Apple uruchamia dwa programy naprawcze – ekranu iPhone X oraz dysku SSD w MacBooku Pro

Apple po raz kolejny wychodzi naprzeciw oczekiwaniom niezadowolonych użytkowników, którzy mają jakieś problemy ze swoimi urządzeniami. Tym razem programy naprawcze dotyczą wadliwych wyświetlaczy w iPhone X oraz MacBooków Pro 13” (bez Touch Bara) z dyskiem SSD o pojemnościach 128 GB oraz 256 GB.
Program wymiany wyświetlaczy w iPhone X
Firma z Cupertino przyznała, że wśród zeszłorocznych iPhone’ów X znalazła się część urządzeń posiadających pewnego rodzaju problemy z dotykiem na całym lub części ekranu. Bywają także sytuacje, w których wyświetlacz zaczyna reagować mimo tego, że nie był dotknięty.
Ten program naprawczy ma sprawić, że iPhone’y X, które niestety posiadają symptomy uszkodzenia, zostaną naprawione. Oczywiście reparacja, bądź wymiana uszkodzonego wykonywana jest na koszt Apple. Jedyne, co musi zrobić użytkownik feralnego urządzenia to kontakt z dowolnym, autoryzowanym serwisem Apple.
Rzecz jasna przed udaniem się do serwisu, należy kopii zapasowej. Oprócz tego warto zwrócić uwagę na inne kwestie:
- telefonu nie może dotyczyć NPO (No Power On) – musi się on bez kłopotu uruchamiać,
- jeżeli telefon ma również jakieś inne problemy, oprócz wadliwego wyświetlacza i uszkodzenia te powodują, że najpierw trzeba uporać się z nimi, by przejść do wymiany wyświetlacza – wówczas serwis zajmie się nimi w pierwszej kolejności za co może doliczyć dodatkowe koszty naprawy,
- autoryzowane serwisy Apple nie wymieniają komponentów, które nie są oryginalne.
Program wymiany dysku SSD w MacBook Pro 13” (bez Touch Bara)
Drugim z programów naprawczych, które uruchomiło Apple jest ten, który dotyczy 13-calowego modelu MacBooka Pro bez Touch Bar. Są to modele z dyskami o pojemności 128 GB oraz 256 GB, które zaczęły być sprzedawane od czerwca 2017 roku do czerwca roku 2018. Apple udało się ustalić, że w „ograniczonej ilości” egzemplarzy tych laptopów pojawia się problem z dyskami SSD. Mogą one w skrajnych przypadkach prowadzić do awarii dysków, które skończyć się utratą danych.
Gdy problem taki dotyczy dysku w Twoim MacBooku, możesz skorzystać z bezpłatnej naprawy bądź wymiany w dowolnym autoryzowanym serwisie Apple.
Dzięki wyszukiwarce, którą uruchomiło Apple możemy po numerze seryjnym sprawdzić, czy nasz MacBook Pro podlega pod ten konkretny plan naprawczy.
Oczywiście przed oddaniem komputera do serwisu trzeba wykonać pełny backup danych, gdyż dysk zostanie w pełni oczyszczony podczas serwisowania.
Jak wygląda naprawa?
- serwisant uruchamia narzędzie, które uaktualnia software naszego dysku,
- na MacBooku instalowany jest ponownie macOS,
- gdy komputer do nas wróci, należy odtworzyć backup danych.
Więcej informacji o programie naprawczym iPhone X znajdziecie tutaj, a o programie MacBooka tutaj
W razie innych problemów zapraszamy do naszego serwisu iClinica!