Apple Pay wygrywa z Google Pay w BGŻ BNP Paribas

Z informacji, które w Sieci umieścił serwis Cashless wynika, że klienci banku BGŻ BNP Paribas w IV kwartale poprzedniego roku częściej korzystali z płatności mobilnych od Apple. Ci użytkownicy wydawali także więcej pieniędzy niż ci, którzy korzystali z konkurencyjnego sposobu dostarczanego przez Google Pay.
Apple Pay > Google Pay
BGZ BNP Paribas to pierwszy bank w Polsce, który pokusił się o stworzenie podobnego zestawienia. Z raportu tego wynika, iż w ostatnim kwartale 2018 roku aż 58% użytkowników korzystających z płatności mobilnych w tym banku wykorzystywało do tego Apple Pay. Pozostałe 42%, korzystające ze smartfonów z systemem Android, dokonywało tego za pośrednictwem Google Pay.
Jeśli chodzi o ilość transakcji, to 62% wykonywanych było za pomocą płatności mobilnych od giganta z Cupertino. Średnia kwota transakcji wykonywanych iPhonem lub Apple Watchem wynosiła 74 złote. Gdy mówimy o średniej kwocie zakupu dokonywanej przez Google Pay to jest ona nieco niższa i wynosi o 22 złote mniej, czyli 52 złote.
W III kwartale ubiegłego roku bank BGŻ BNP Paribas miał aż 51% użytkowników korzystających Apple Pay. Wówczas ponad połowa wszystkich wykonywanych transakcji przekraczała kwotę 54 złotych. Przez płatności dostępne w systemie Android, czyli Google Pay ta kwota wynosiła 39 złotych.
Jak widać z tego raportu, liczba użytkowników płatności mobilnych wzrasta i dotyczy to Apple Pay, jak i Google Pay.
Mimo, że doniesienia te dotyczą tylko i wyłącznie banku BGŻ BNP Paribas to można zakładać, że taka tendencja dotyczy całego rynku. Póki co inne banki nie przedstawiły nam podobnego zestawienia. Czy doczekamy się takich informacji również z innych korporacji? Czas pokaże.