Według – póki co – nieoficjalnych danych, Apple Pay w Polsce miało bardzo dobry start. Po pierwszym dniu usługę aktywowało kilkadziesiąt tysięcy użytkowników. Jest to zdecydowanie lepszy początek niż w przypadku Google Pay.
Bardzo dobre przyjęcie na polskim rynku
W Sieci pojawiają się doniesienia, jakoby kilka godzin po aktywowaniu usługi koło 3 tysięcy użytkowników banku Pekao zaczęło korzystać z Apple Pay. Podobne liczby w ciągu kilku pierwszych godzin odnotował mBank, ale tylko w przypadku kart jednej z organizacji płatniczych.
To właśnie klienci mBanku najchętniej uruchamiali usługę – szacunku mówią, że po pierwszej dobie od uruchomienia usługi z Apple Pay zaczęło korzystać około 18 tysięcy klientów! To dwa razy większa liczba niż w przypadku pierwszej doby po wystartowaniu Google Pay – wówczas usługę uruchomiło 9 tysięcy klientów.
Jak wyglądają inne banki?
Tutaj nie mamy dokładnych szacunków, ale z doniesień wynika, że po pierwszym dniu od uruchomienia usługi łączna liczba użytkowników Apple Pay w Polsce wyniosła mniej więcej od 30 do 40 tysięcy użytkowników! Co ciekawe – Google Pay po 4 miesiącach od startu używało ok. 25 tysięcy użytkowników, choć zaznaczyć należy, że usługę tę udostępniały wówczas tylko Alior Bank (+ T-Mobile Usługi Bankowe) oraz BZ WBK.
Liczba 30-40 tysięcy użytkowników po pierwszym dniu Apple Pay w naszym kraju to wynik, który należy ocenić, jako bardzo dobry. Należy podkreślić, że do 8 banków, które aktualnie dostarczają tę usługę, dołączą kolejne z PKO BP na czele, które najpóźniej we wrześniu doda do swej oferty płatności zbliżeniowe od Apple.