W ostatni kwartale 2018 roku sprzedaż AirPodsów była doprawdy pokaźna i stanowiła aż 60% całego rynku całkowicie bezprzewodowych słuchawek przenośnych – wynik ten zaskoczył nawet najbardziej pozytywnie nastawionych analityków.
AirPods zajęły rynek
Raport pochodzi od analityków z Counterpoint Research, którzy wyszacowali, że w czwartym kwartale ostatniego roku, rynek całkowicie bezprzewodowych wynosił ok 12,5 miliona sprzedanych urządzeń.
Aż 60% z tego stanowiły sprzedane słuchawki Apple, czyli AirPodsy. Łatwo wyliczyć, że było to aż 6,25 milionów sprzedanych słuchawek.
Daleko za nimi na podium znalazły się słuchawki Jabra Elite oraz Samsung Gear IconX.
Ten wynik jest bardzo zaskakujący za sprawą dwóch czynników:
Pojawiła się ogromna konkurencja na rynku, pojawiły się na nim takie słuchawki, jak: Samsung Gear IconX, Bose SoundSport Free czy Jabra Elite Active 65t – co powinno wpłynąć na negatywnie na sprzedaż AirPodsów – ale wynika na to, że nie miało to zbyt sporego wpływu.
Oczekiwania na premiere AirPods 2 – w czwartym kwartalu 2018 roku spora część użytkowników oczekiwała już na drugą generację AirPodsów, przez co mogli się oni wstrzymywać przed zakupem pierwszej generacji. Bardzo często przecież przed premierą nowego urządzenia, jego poprzednia wersja notuje zauważalny spadek zainteresowania i sprzedaży.
Raport wspomina jeszcze o jednej bardzo istotnej sprawie – mianowicie o kryteriach wyboru słuchawek.
Tymi najistotniejszymi z punktu widzenia konsumenta są: komfort, mobilność, dopasowanie do uszu oraz łatwość użytkowania. Jedynie 41% badanych użytkowników wspomniało, że istotnim czynnikiem wyboru dla nich jest jakość dźwięku słuchawek.