83% nastolatków w USA posiada iPhone’a, jeszcze więcej deklaruje chęć jego posiadania

To, że produkty Apple są szczególnie popularne w Stanach Zjednoczonych nie jest dla nikogo zaskoczeniem. Jednak największą popularnością cieszą się one zwłaszcza wśród amerykańskich nastolatków, którzy bardzo chętnie sięgają po iPhone’y oraz Apple Watche.
iPhone w USA
Badania zostały wykonane przez analityków z firmy Piper Jaffray, którzy zebrali 8000 respondentów w wieku do 20 lat (ich średnia wynosiła 16,3 lat). Wśród badanych, aż 83% jest aktualnie w posiadaniu iPhone’a, a 86% z nich deklaruje, że ich następnym telefonem także będzie smartfon od giganta z Cupertino. Natomiast jedynie 9% badanych stwierdziło, iż ich następnym urządzeniem będzie telefon z systemem Android.
Zwycięstwo wśród amerykańskiej młodzieży jest niezaprzeczalne i wynik ten jest rekordem, jeśli chodzi o preferencje związane z rynkiem smartfonów wśród amerykańskich nastolatków. W porównaniu z jesiennym badaniem widzimy wzrost o jeden punkt procentowy.
Od momentu, gdy po raz pierwszy wykonano podobną analizę w 2015 roku, wynik ten sukcesywnie się zwiększa i zainteresowanie młodych Amerykanów marką Apple stale rośnie. Podczas pierwszego badania „tylko” 66% respondentów deklarowało posiadanie iPhone’a.
Apple Watch
Wśród badanych nastolatków, tylko 27% z nich posiada aktualnie smartwatcha. Z tej grupy 20% zakupiło Apple Watcha, co jest wzrostem 16% w porównaniu do ostatniego badania. Drugie miejsce zajmuje Samsung Gear, którego udział w rynku wynosi 2%.
Z pośród badanych 22% z nich zgłosiło, iż planują zakup Apple Watcha w ciągu najbliższego pół roku.
Apple rządzi w USA
Wyniki tego badania są świetną wiadomością dla włodarzy firmy Apple:
- Badani wkrótce wkroczą w dorosłość i raczej nie będą oni planować przesiadki na inne urządzenia – będą oni woleli pracować na znanym sobie systemie iOS, co gwarantuje firmie, iż popyt na ich sprzęty nie zmaleje wśród tej grupy.
- Młodzi ludzie interesują się nowinkami i świeżymi usługami – badani na pewno chętnie zainteresują się usługami Apple takimi, jak: Apple Music, Apple News, Apple TV+, Apple Arcade czy iCloud.
- Ogromna popularność iPhone’ów wśród młodych Amerykanów na pewno może być czynnikiem, który napędzi sprzedaż innych urządzeń z logiem nadgryzionego jabłka – chętniej sięgną oni na coś z ekosystemu Apple, jak: MacBooki, AirPodsy, czy Apple Watche.